ارزشیابی مدارک دانشگاهی، عطف به‌ماسبق نمی‌شود
fa en

تبدیل سوابق کاری  
به 
مدارک دانشگاهی

AFARAND Degree

اخبار سایت آفرند

5.png

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: زمانی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می شود مدرک یک دانشگاه خارجی فاقد اعتبار است،این امر عطف به ما سبق نمی شود و مدرک دانشجویانی که در سال های قبل در دانشگاه مذکور تحصیل کرده اند یا مشغول به تحصیل هستند،دارای اعتبار است.

دکتر سیدحسن هاشمی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،درمورد اعتبار مدارک دانشگاه های خارجی و ارزشیابی آنها، اظهار کرد: وزارت بهداشت پس از انجام بررسی های لازم اعلام می کند دانشگاهی برای مثال تا سال 2015 اعتبار دارد، بنابراین مدرک افرادی که از 2016 به بعد در آن دانشگاه تحصیل کرده اند معتبر شناخته نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه اعلام عدم اعتبار یک دانشگاه خارجی در ارزشیابی مدارک، عطف به ما سبق نمی شود، توضیح داد: از زمانی که درمورد دانشگاهی تصمیم گرفته می شود، اعلام می شود اگر فردی از شش ماه آینده به دانشگاه مذکور برود مدرکی که اخذ می کند فاقد اعتبار است، اما این امر عطف ما به سبق نمی شود و مدرک افرادی که قبل از اعلام وزارت بهداشت از دانشگاه مذکور مدرک اخذ کرده اند دارای اعتبار است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درمورد دلیل اینکه وزارت بهداشت برخی از دانشگاه ها را فاقد اعتبار اعلام می کند، توضیح داد: دلیل اینکه وزارت بهداشت برخی دانشگاه ها را فاقد اعتبار اعلام می کند این است که دانشگاه های خارج از کشور بیشتر دنبال سودجوئی و درآمد هستند و به کیفیت توجه نمی کنند. البته ممکن است در شروع فعالیت مطلوب بوده و کیفیت آموزشی در آن ها بالا باشد اما برخی از دانشگاه ها به مرور زمان کیفیت خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاهی ایسنا، برخی از دانشجویان پزشکی که از دانشگاه های خارج از کشور مدرک گرفته اند، در تماس با ایسنا اذعان کرده اند وزارت بهداشت مدرک آن ها را معتبر نمی شناسد، در حالی که این وزارت خانه قبلا این دانشگاه را معتبر شناخته بود.

 

منبع خبر



بازگشت